COLOFON & PARTNERS De makers Hootchie Cootchie Mediacollectief Halverwege de jaren negentig doet Hootchie Cootchie werkelijk van alles. De groep produceerde tussen 1992 en 1999 ongeveer 5 uur animatie, 7 computergames, 2 stationcalls en een netstyling, 28 geanimeerde karakters voor cd-rom, 5 televisieleaders, 6 shockwavegames en een organizer, 12 screensavers, 4 formats voor tv-programma's, een paar vrachtwagenontwerpen, enkele T-shirts, een interactief museum, wat huisstijlen en een lifesaver. Allemaal hits en topproducten! In 1999 besluit het drietal om naast Hootchie Cootchie twee andere bedrijven op te richten die zich meer richten op één onderdeel van de media. Boogiemen wordt een animatie productiemaatschappij en Ranj ontwikkelt computerspellen. Hootchie Cootchie blijft echter de paraplu waarin de meer onafhankelijke projecten kunnen worden gerealiseerd. In 2003 ontvangt Hootchie Cootchie de Waarderingsprijs Gezichtsbepalend. De provincie Zuid-Holland kent deze prijs tot en met 2005 drie keer toe aan een Zuid-Hollandse kunstenaar. Met deze prijs toont de provincie haar waardering voor de kwaliteit van een kunstenaar en zijn of haar bijdrage aan kunst en cultuur. Met de prijs wordt het project Codex Kodanski ontwikkeld. In 2003 won Hootchie Cootchie voor Codex Kodanski de Europrix. Sinds 2004 is Katja van der Sandt de "vierde Musketier" binnen Hootchie Cootchie. Andere projecten van Hootchie Cootchie zijn Codex Delfshaven, verschillende audio routes voor Digital Playground, Beeldverhalen voor het Nederlands Fotomuseum en De Afrikaander en Transvaal Tapes.
|